Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون نوروزی آغشته به کرونا، مجبور شده تا کنداکتورها را در همه شبکه‌ها متغیر کند، در واقع مهیای سال تصویری شلوغ و بی‌نظمی شود. ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سال 1398، متاثر از شرایط حاکم بر کشور، تلویزیون نیز، دچار فراز و نشیب‌های بسیاری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراز و نشیب از این جهت که در بعضی موضوعات، تدابیر رسانه‌ای‌اش، چربید و جریان‌ساز شد و در موضوعاتی، نه. سالی همراه با حوادث متعدد، از سیل ابتدای سال تا کرونا انتهای سال و موضوعات بزرگی چون شهادت سردار سلیمانی، حمله به پایگاه عین‌الاسد، سقوط هواپیمای اوکراینی، تغییر قیمت بنزین و تبعات اجتماعی و امنیتی آن و، انتخابات آخر سال.

تلویزیون در مجموعه رویدادهای سال 1398، نوسانات آشکار میان نیازهای عمومی و اجرای سیاست‌های رسانهای لازم برای تحکیم سیاست های حاکمیتی به صورت عام و همچنین توجه کردن به فضای مجازی و درگیر حواشی آن شدن، داشت. شفافیت اطلاع‌رسانی، توضیح عمومی و روشنگر و نگاه عام به جامعه داشتن و نه اقشار خاص، ضرورتی بود که در سیمای سال 1398، کمتر جلوه داشت.

اما  نوروز سال 1399 ایران و جهان، با کرونا آغشته شد و تلویزیون که پیش از آغاز سال، مجبور شده بود کنداکتورها را در همه شبکه‌ها متغیر کند، سال تصویری شلوغ و بی نظمی را آغاز کرد. 

تعدد فیلم های سینمایی ایرانی و خارجی، برای کودکان و بالغان، برنامه‌های مستند، مسابقه‌های جدید و گاه دوره جدید یک مسابقه، برنامه‌های اطلاع رسانی درباره کرونا، تدارک همه گونه برنامه درباره رفتار در دوران خانه‌نشینی اعم از سرگرم‌کننده تا روانکاوانه، بخشی از اقداماتی است که شاهد آن هستیم. اما همه اینها با یک فقدان شاخص همراه شده است؛ نبود اطلاعات کافی درباره برنامه‌های شبکه‌ها، موجب بی‌اثری این همه تدارک شده است. هنگامی نتوان به صورت مشخص از این برنامه ها بهره گرفت، این را به عنوان فعالیتی باری به هر جهت و از سر تکلیف و اجبار، می‌انگاریم، اگرچه به واقع چنین نیست. 

اخبار ضعیف کرونایی تلویزیون

حسین سلطان‌محمدی کارشناس رسانه اعتقاد دارد از نظر اخبار حوزه کرونا در ایران و جهان، بی تعارف، بشدت ضعیف هستیم. تصاویر جدید و در لحظه خیلی کم است. اطلاعات آغشته به سوگیری سیاسی است. اینکه کشته‌های کرونا از کشوری را به عنوان جان باخته و از کشوری دیگر را به عنوان کشته یا مرگ، در خبر یاد کنیم، بی‌ظرافتی سیاسی است. در مقابله با فضای مغشوش مجازی در حوزه کرونا، بشدت کم اثریم حتی اگر دقایق زیادی را به عنوان شاهد مثال بر روی کاغذ ثبت کنیم. شاید بهتر بود شبکه سلامت را به صورت 24 ساعته به موضوع کرونا و اخبار و اطلاعات دریافتی از جهان اختصاص می‌دادیم.

او در جریان گپ و گفت با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  به برنامه‌های شاخص ایام نوروز مثل سریال "پایتخت"، برنامه‌های "دورهمی"، "عصر جدید" و امثال "دستپخت" و مسابقه "ایران" اشاره کرد. او در خصوص سریال "پایتخت" تصریح کرد:  سریال پایتخت، در دوره ششم خود، تمایز شاخصی را بروز داده است. تعدد روایت‌ها و شلوغی آنها در هم، زندگی عادی را به عینه دربرابر ما قرار داده است. هر کاراکتری، چندین نوع روایت را با خود یدک کشیده است. به اینها باید تبحر درهم آمیختن این تکه روایت‌ها را افزود. در هر حضور جمعی کاراکترها، چندین بازگشایی داریم. تفاخر نقی به همه موقعیت‌هایش، همان نقی همیشگی را نشان می‌دهد.

لودگی و شلختگی بهتاش و تکرار کلمه "سانتریفیوژ"

وی افزود: عقل کل بودن هما هم در مواردی چون اجازه دادن به بچه‌ها برای رفتن به اردو بدون اطلاع نقی یا نصب ماهواره، به هم می‌ریزد. امسال ارسطو به عنوان مصلح داستان، دربرابر  همه موقعیت‌ها و خطاهای بخصوص نقی، قرار گرفته است اگر چه اقدام او به انتقال مواد مخدر، تا اینجای روایت بدون بازگشایی جلو رفته است. بهتاش فریبا هم در عین لودگی و شلختگی، در مواردی چون تکرار کلمه سانتریفیوژ، با درایت برخورد می‌کند. بازگشتن بهبود هم به جای خود. ترکیبی از حوادث متنوع، دوره‌ای انباشته از شادی و غم را برای مخاطبان فراهم کرده است.

ماجرای برگشتن بهبود و عقدی که سرانجام نشد

سلطان‌محمدی با اشاره به فیلمنامه و داستان سریال "پایتخت" تأکید کرد: بحث اخلاقی یا رعایت نکات شرعی، همانند همه دوره‌های این سریال، موجود و مطرح است. مثلاً بهبود را پیش از فرارسیدن زمان عقد فهیمه و رحمت وارد داستان می‌کنند و به‌ تدریج که همه این را می‌فهمند، رفتارها عوض می‌شود و حتی رحمت که نمی‌دانست، وقتی نقی با تندی به او می‌گوید درباره زن شوهردار درست صحبت کن، متوجه می‌شود ماجرا جدی است و رفتارش به مسیر درست وارد می‌شود و بعد می‌بینیم که در آرایشگاه به فهیمه می‌گوید آبجی، که این بار فهیمه بی‌خبر از بهبود، تعجب می‌کند که وقتی متوجه می‌شود، او هم فاصله کلامی و مکانی را رعایت می‌کند. یعنی درک مسائل اخلاقی و شرعی، در این خانواده طبیعی است و این نکته در همه 6 سری این سریال، رعایت شده است.

انتقاد به حرکت و رفتار بهروز با زنان سریال

وی با اشاره به انتقاد از حرکت و رفتار بهروز با زنان سریال، افزود: در موضوع تصویر تختخواب دونفره که بعضی با بداخلاقی به آن به عنوان نکته منفی اشاره کرده‌اند باید گفت که در نخستین نوبت که بعد از ولیمه نقی در بازگشت از مکه بود، هما به نقی گفت تو بخواب، من آشپزخانه کار دارم. این را بگذارید کنار مواردی که ارسطو یا بهتاش هم هستند و مردها در اتاقی و زنها در اتاقی دیگر می‌خوابند و ساختار لوکیشن منزل به گونه‌ای است که آشپزخانه میان این دو اتاق قرار دارد! حتی پاسخ این پرسش را که چرا نقی در بازگشت از حج، موهای سرش را کوتاه نکرده، در یکی از سکانس‌های پیشین اعلام کرده بودند که نقی، قبلاً حج رفته بود و الآن به نیابت از پدرش به حج رفته است. یعنی از این لحاظ هم با رعایت دقیق اصول شرعی جلو رفته است. البته انتقاد درستی هم از این زاویه بروز کرد و آن، رفتار بهروز با زنان سریال و حتی برخورد با مادرش فهیمه است، که چون این پسر به مرحله تکلیف رسیده، از این جهت، درست نبود!

سلطان محمدی با اشاره به قوه عاقله مجموعه "پایتخت"، گفت: در سری ششم "پایتخت"، ارسطو، قوه عاقله مجموعه است و از هما در مواردی جلو زده است. در مقابل هر خطای متظاهرانه نقی، واکنش و عبارات درست دارد و در لحظاتی هم با عبارات و کلمات درست، مصلح کاراکترها شده است. نمونه‌اش مثل وقتی که می‌گوید یک دوستم که مرده بود زنده شده و دوست دیگرم که زنده است، دارد بال بال می‌زند و یا زمانی که مثال بازگشت بهبود را با سیل، برابرگذاری کرده و بیان می‌کند. البته برای اینکه اصطلاحاً پسر پیغمبر نشود، خطای همکاری با قاچاقچیان را برایش طراحی کرده‌اند و دیدیم که وقتی متوجه ملعبه دست شدن خودش می‌شود، از نظر اخلاقی به هم می‌ریزد و حالا باید ببینیم در کجا، این معضل بازگشایی می‌شود.

طعنه‌های سریال و انتقادات به "پایتخت"

وی به برخی از طعنه‌های سریال اشاره و خاطرنشان کرد: ظرافت‌هایی هم داریم چون تغییر فرم لب هما و طعنه به این نوع رفتار شایع در جامعه امروز (از نوع شوخی با کفش پاشنه بلند هما در عروسی ارسطو! در سری‌های نخست سریال)، جزئیات تنظیم آگهی فروش قبر یا این گفته جدید نقی که وقتی طناب و چسب را از زیر ماشین پیدا می‌کند، می‌گوید پروژه حذف من را کلید زدند، یکی از زیباترین طعنه‌های مجموعه به بعضی شخصیت‌های سیاسی. و حتی نحوه بیان کلمه سانتریفیوژ که اشاره به سختی بیان این کلمه از سوی یکی از ائمه جمعه تهران داشت که در زمان خودش مورد طعنه بعضی افراد قرار گرفته بود و محترمانه و با کنایه در این سریال اعلام شد که هرکسی هم دچار اشکال در بیان آن می‌شود و بی‌ربط نباید طعنه زد. و حتی حساسیت درباره زن دوم احتمالی بهبود و واکنش همه خانواده به آن، که در خواب نقی، به تندی نسبت به آن، از سوی سریال، واکنش داده شد.

این کارشناس رسانه درباره انتقادات به سریال "پایتخت"، گفت: بسیاری از انتقادات به این سریال، به‌جز بعضی واکنش‌های جامعه‌شناسانه و با استدلال علمی، از این موضوع به نظر من ناشی می‌شود که به غلط به خودمان قبولاندیم که تلویزیون ما، مخاطب ندارد و وقتی می ‌ینیم همه نگرش‌های سیاسی، موافق یا مخالف، آن را می‌بینند (مشابه دیدن سریال خانه پوشالی از سوی رئیس جمهور آمریکا) و خیل عظیمی از مردم تماشاگر آنند و حتی با آمار فنی، اعلام شد که زمان پخش این سریال، تا 40 درصد، استفاده از اینترنت کاهش یافته است.

فقدان حضور خشایار الوند و ناتوانی آرش عباسی در دیالوگ‌نویسی

او با اشاره به فقدان حضور خشایار الوند و ناتوانی آرش عباسی در دیالوگ‌نویسی، افزود:  به دست و پا می‌افتیم که با تمهیداتی چون فقدان مرحوم خشایار الوند و ناتوانی آرش عباسی در دیالوگ‌نویسی یا اینکه شوخی‌های سیاسی‌اش، قدرت بیان کافی ندارد و مانند آن، مجموعه را به نقد بکشیم. حتی محاسبه‌ای جالب دیدم که آگهی میان سریال، فلان تعداد ثانیه است و معادل ریالی‌اش، فلان رقم بزرگ می‌شود. خب، بشود. اگر این نوع محاسبات صحت داشته باشد، نوع دیگری تأیید است برای پربیننده بودن این مجموعه که حاضران در اقتصاد، برای آن، آگهی می‌دهند.

سلطان‌محمدی درباره روایت دزدان دریایی سومالی، گفت: البته شاخصه همیشگی این سریال، همان همراهی با حوادث سیاسی اجتماعی روز است و شخصیت‌های سیاسی. نکته‌ای که هر علاقه‌مند به نحله‌های سیاسی را در لحظاتی به خود جذب و در لحظاتی طرد می‌کند. در سری ششم پایتخت، این رویه هم برقرار است. تا اینجا هم برمبنای رمزگشایی از این عبارات، رؤسای جمهور، امام جمعه، نمایندگان مجلس، نزدیکان شخصیت‌های سیاسی تا رده راننده و مانند آن، مورد اشاره و خطاب بوده‌اند. روایت دزدان دریایی سومالی هم خوب مورد اشاره قرار گرفت.

"عصرجدید" و "دورهمی"

او درباره برنامه‌های "عصر جدید" و "دورهمی" توضیح داد: عصرجدید دوره دوم تا اینجای کار، همان شاخصه بومی را بروز داده است. از گروه های مختلفی که به روی صحنه آمده‌اند. عبارت‌ها و رقابت‌ها تا اینجا، همانند "عصر جدید" دوره نخست است‌.  درباره "دورهمی" با اینکه حواشی بی‌ربطی چون ضبط با تماشاگر یا بدون تماشاگر و رخ داد "کرونا" را تجربه کرد، اما تداوم یافت و همچنان، هنرمندان دستمایه آنها هستند با اشاراتی صریح به رویدادهای اجتماعی و سیاسی. در پرسش از هنرمندان، برداشت من این است که نگاه کلی بر خانواده و جمع است و اشارات نیک. 

چرا "دستپخت" طنازی می‌کند؟

این کارشناس رسانه با انتقاد از رویه "دستپخت" در نوروز و جوایز قابل توجه و حضور مجری بازیگر در مسابقه "ایران"، تأکید کرد: درباره برنامه "دستپخت" این انتقاد وارد است که نیاز یک برنامه تخصصی با مخاطب ویژه، به ورود به عرصه طنازی چی بود؟ ما برنامه‌های زیادی داریم که این هنرمندان طناز و جدی، در آن حضور دارند؛ این برنامه نباید وارد این حیطه می‌شد. مسابقه "ایران" هم، همان مسابقات تلویزیونی همیشگی است با همان پرسشها و البته حضور مردم و با جوایزی قابل توجه و البته با مجری بازیگر جدید.

قائم‌مقام سیما پاسخ داد: از انتقاد به کنداکتور نوروزی تا هجمه به "پایتخت"/ برنامه‌ریزی تلویزیون برای سریال‌سازی و برنامه‌سازی 99بسته نوروزی رادیو و تلویزیون تسنیم/ دهم فروردین با فیلم "تختی" و "نبات" شهاب حسینیروایت "سعید ابوطالب" از ساخت رئالیتی‌شو در تلویزیون/ شروع "سرزمین مهارت" در شبکه آموزش

انتقاد از بی‌دقتی شبکه کودک

سلطان‌محمدی با انتقاد از بی‌دقتی شبکه کودک در پخش انیمیشن‌هایی همچون "عروسک‌های زشت"، تصریح کرد: نکته‌ای هم درباره برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان بگوئیم؛ فقط هم شبکه پویا و نهال، با انبوهی از انیمیشن‌های ایرانی و خارجی، کوتاه و بلند؛ از جمله برنامه‌های ضبطی شبکه پویا می‌توان برنامه روزانه با کاراکتری چون "خانم بهار" را نام برد که آیتم‌های متنوعی دارد و بچه‌ها را به اقدام عملی در خمیربازی، کاغذوتا یا همان اوریگامی و سایر آیتم‌ها سوق می‌دهد. فیلم‌های عمدتاً انیمیشن هم خوب است، اما گاهی دقت نمی‌کنیم که فیلمی مانند "عروسک‌های زشت" و مانند آن، بعضاً با مفاهیمی آغشته است که خاص بزرگسالان است تا کودکان. نکته‌ای که انیمیشن‌سازان جهانی، گاه فراتر از سرگرمی رفته و اثر را ویژه همه سنین می‌سازند و همین باعث می‌شود که مخاطب کودک،  از آن فاصله بگیرد.

انتهای پیام/
 

R1515/P/S4,1430/CT7 واژه های کاربردی مرتبط دورهمی سریال پایتخت سریال ایرانی عید نوروز شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دورهمی سریال پایتخت سریال ایرانی عید نوروز شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون دورهمی سریال پایتخت سریال ایرانی عید نوروز شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون درباره برنامه سلطان محمدی برنامه ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد مردم تلویزیون می‌بینند | نظرسنجی جدید تماشای برنامه‌ها اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

چهارم اردیبهشت ماه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در اقدامی، جزییات نتایج یک نظرسنجی کشوری را درباره برنامه‌های تلویزیون منتشر کرد که می‌تواند به عنوان مرجعی مناسب برای تحلیل میزان اقبال از محصولات شبکه‌های سیما استفاده شود؛ آن هم در شرایطی که نتایج نظرسنجی‌های دوره‌ای مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما به ندرت به انتشار عمومی می‌رسد از تحلیل این نتایج، نکات قابل توجهی به دست می‌آید.

ایرانیان همچنان تلویزیون می‌بینند

مطابق نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات صداوسیما که پیش از این با نظم بیشتری منتشر می‌شد، معمولا حدود ۷۰ یا ۸۰ و گاه ۹۰ درصد مردم ایران، تماشاگر تلویزیون بودند؛ هرچند نتایج این نظرسنجی‌ها بعضا از سوی برخی با شائبه‌هایی هم همراه بود؛ چراکه معتقد بودند نهاد زیرمجموعه صداوسیما آمار را منتشر کرده است.

با این حال، آمار ۶۹.۲ درصدی مخاطبان تلویزیون که در نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به دست آمده، مؤید نتایج نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات رسانه ملی است و با توجه به استقلال ایسپا نسبت به سازمان صداوسیما و البته سابقه قابل توجه آن در امر افکارسنجی، می‌تواند اثبات‌کننده درستی نظرسنجی‌های اهالی تلویزیون باشد.

بر این اساس، روشن می‌شود که حدود ۷۰ درصد از مردم ایران حتی در شرایط کنونی که برخی برنامه‌های سیما مورد نقد قرار دارند، تماشاگر تلویزیون‌اند.

صدرنشینی شبکه سه و شرایط مبهم نسیم

در میان شبکه‌های تلویزیون، شبکه سه که سالیان طولانی است از نظر میزان بیننده در رتبه نخست قرار دارد، همچنان صدرنشینی‌اش را حفظ کرده و شرایط مناسبی دارد. این شبکه با پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده مثل «معرکه»، «پانتولیگ» و «شب خوش» که در میان پربیننده‌ترین محصولات سازمان صداوسیما، سهم چشمگیری دارد، توفیق خوبی در جذب مخاطب دارد.

با اختلاف کمی نسبت به شبکه سه، شبکه آی‌فیلم در رتبه دوم جدول پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیون دیده می‌شود. بالانشینی این شبکه که هویت خود را از سریال‌های قدیمی تلویزیون می‌گیرد، از طرفی نشان‌دهنده اقبال محصولات نمایشی گذشته تلویزیون است و از سوی دیگر، هشداری به سازمان صداوسیما محسوب می‌شود.

در این میان اختلاف حدودا دو برابری شبکه‌های سه و آی‌فیلم با دیگر شبکه‌ها نیز قابل توجه است.

با توجه به آن که برنامه‌های سرگرمی‌محور به طور معمول مخاطب بیشتری از برنامه‌های فرهنگی جذب می‌کنند، در چنین نظرسنجی‌هایی، انتظار از شبکه نسیم که جایگاه تولید و پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده شناخته می‌شود، بالاست. با این حال غیبت شبکه نسیم که روزگاری با شبکه سه رقابت می‌کرد، قابل توجه است.

وایرال به معنای بیننده نیست

از نکات جالب فهرست پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون، آن است که برخی برنامه‌ها با بیشترین بخش‌های وایرال‌شده در فضای مجازی، در رتبه‌های پایین‌تر از برنامه‌هایی قرار می‌گیرند که محتوای وایرالی زیادی تولید نمی‌کنند. مثلا «برمودا» کمتر از نصف «معرکه» بیننده دارد و «پاورقی» نیز به اندازه نیمی از مخاطبان «شب خوش»، بیننده جذب نکرده است؛ بنابراین اگرچه این دست برنامه‌ها از نظر بازتاب رسانه‌ای از برنامه‌های پرمخاطب‌تر موفق‌ترند، ولی در واقع حجم مخاطبی کمتر دارند.

این آمار نشان می‌دهد که واکنش رسانه‌ای و وایرال اینستاگرامی، لزوما به علت حجم زیاد بیننده برنامه‌ها نیست.

جای خالی برند‌های قدیمی

در آمار منتشرشده از سوی ایسپا، همچنین ۳۶.۹ درصد مخاطب «مردان آهنین» به عنوان پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون در هفته آخر فروردین را می‌توان به عنوان یک نکته مورد توجه مدیران قرار داد؛ چراکه در سنوات گذشته، بار‌ها عناوینی با بیش از ۴۰ یا ۵۰ درصد مخاطب در صدر فهرست پرمخاطب‌های سیما می‌نشستند.

این نظرسنجی همچنین جای خالی برند‌هایی مثل «عصر جدید»، «خندوانه» و «دورهمی» را که حتی در ایام غیر نوروز و رمضان هم معمولا بیش از ۴۰ درصد مخاطب داشتند، نشان می‌دهد؛ و اینکه جایگزینان آن‌ها، هنوز نتوانسته‌اند به اندازه این عناوین بیننده جذب کنند.

این در حالی است که طی یکی دو سال اخیر، پس از سال‌ها نوروز و رمضان همزمان شدند و تلویزیون فرصت مناسبی داشت.

شباهت‌ها و تفاوت‌های دو نظرسنجی

مقایسه نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران و نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی که مدتی پیش در نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و رمضان اعلام شد، جالب توجه است. «مردان آهنین» که بین دو برنامه اول نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نبود، در نظرسنجی ایسپا به عنوان پربیننده‌ترین برنامه نوروز ۱۴۰۳ سیما معرفی شده است.

جالب آن که در حالی که بیشتر اعداد و ارقام اعلامی دو نظرسنجی، در حد یکی دو درصد اختلاف دارند، میزان مخاطب سریال «زیرخاکی ۴» در نظرسنجی ایسپا (۴۵.۴ درصد) به شکل چشمگیری از نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی (۲۴.۹ درصد) بالاتر است. این در حالی است که آمار دو سریال دیگر («رستگاری» شبکه ۲ و «هفت سر اژدها» شبکه ۳) تقریبا تفاوت جدی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در دهه کرامت
  • برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت»
  • مهران مدیری با یک سریال بازمی گردد | جزئیات شروعِ پیش‌تولید پایتخت
  • تلویزیون بی‌خیال گربه‌های عیاری شد؟ بازگشت «۸۷ متر»
  • روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار | آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
  • ۷۰ درصد مردم تلویزیون می‌بینند | نظرسنجی جدید تماشای برنامه‌ها اعلام شد
  • نقش‌آفرینی بازیگر «لیسانسه‌ها» در «شب دیجور» محمود معظمی
  • پخش «رخنه» سریال جدید تلویزیون از امشب
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» در تلویزیون
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک